آموزش تست اشعه مایکروویو – مایکروفر – ماکروفر


چرا تست اشعه های مایکروویو اهمیت دارد ؟

  • قرار گرفتن در معرض اشعه های مایکروویو به علت گرمای شدید می تواند باعث بروز بیماری هایی مانند آب مروارید، سوختگی و دیگر مشکلاتی که برای سلامتی انسان ها مضر است شود.
  • از آنجایی که مایکرویو های سالم خروج اشعه کمی دارند و بسیار نادر است که باعث به خطر افتادن سلامتی شما شوند، لذا این ماکروویو ها را در قسمت دستگاه های ایمن قراردهید و روی هر مایکرویوی که آسیب دیده است و یا بیشتر از ۲ سال از کارکرد آن می گذرد تست اشعه ماکروفر انجام دهید.
  • با اینکه این فقط یک تست است اما پیشنهاد میکنیم مقاله  نشتی اشعه و خطرات ماکروفررا مطاله کنید.

تشخیص مستقیم نشتی

۱- یک لامپ فلوروسنت (لامپ مهتابی) مهیا کنید.

اشیایی که نسبت به فرکانس مایکرویوو واکنش نشان می‌دهد.

  • – لامپ فلورسنت (مهتابی) (نه لامپ کم مصرف)
  • – لامپ نئون NE-2 تهیه شده از فروشگاه لوازم الکتریکی.
  • – تستر مایکرویوو ارزان قیمت که اغلب دقیق نیستند ولی برای تست اولیه مناسب هستند.
  • – تستر حرفه‌ایی که خیلی گران قیمت هستند، اصولا تعمیرکارهای حرفه‌ای از آن استفاده می‌کنند.

اتاق را تاریک کنید.

اگر می‌خواهید از لامپ برای این آزمایش استفاده کنید بهتر است چراغ‌ها را خاموش کنید تا بتوانید چشمک زدن آن را ببینید.

اگر از تستر مایکروویو استفاده می‌کنید نیازی به این کار نیست.

 

چگونگی تست اشعه ماکروفر با لیوان آب

یک لیوان آب را در ماکرووفر بگذارید . اگر مایکرویو خود را به صورت خالی روشن کنید انرژی مگنترون (بخشی که مولد قدرت در ماکروویو می باشد)  توسط چیزی جذب نمی شود و به قطعات داخلی دستگاه آسیب وارد می کند و شما را نیازمند تعمیر ماکروفر کند.قرار دادن یک لیوان آب کوچک ( تقریبا ۲۷۵ میلی لیتر/ کمی بیشتر از یک فنجان) ریسک آسیب رساندن به مگنترون را کاهش می دهد. در حالی که هنوز مقدار زیادی از اشعه های جذب نشده را برای تست اشعه باقی می گذارد.

_ این امر برای مایکروویوهای قدیمی تر اهمیت ویژه ای دارد زیرا ممکن است در اطراف مگنترون محافظت کمتری وجود داشته باشد.

مایکروویو خود را روشن کرده و آن را برای زمان یک دقیقه تنظیم کنید. دستگاه تست اشعه را به آرامی در اطراف مایکروویو خود حرکت دهید. دستگاه تست اشعه را با فاصله حداقل ۵ سانتی متر (۲ اینچ) دور از سطح مایکروویو از جمله دسته آن نگه دارید. دستگاه تست اشعه ماکروفر را به آهستگی در اطراف درب و درزهای آن و هر منطقه ای که به نظرتان آسیب دیده است حرکت دهید. قدرت خروج اشعه مایکرویو با فاصله گرفتن دستگاه تست اشعه به سرعت کاهش می یابد. این آزمایش را در فاصله ای انجام دهید که معمولا با مایکروویو خودتان فاصله دارید مانند اینکه مایکرویو بر روی سطح کابینت گذاشته شده و شما در جلوی آن ایستاده اید.

 

 

اگر مایکرویو قبل از انجام تست اشعه متوقف شد لیوان آب را تعوبض کرده و آن را به مدت یک دقیقه ی دیگر روشن کنید.

در این زمان دستگاه تست اشعه یک عددی را نشان می دهد.

 

 

هر عددی بیشتر از حدود ۵ میلی وات در فاصله ی ۵ سانتی متری می تواند باعث ایجاد نگرانی شود. همه ی این روشها آزمون های سریعی هستند (پیشنهاد می کنیم تست اشعه را در منزل انجام ندهید). این نتایج لزوما به این معنا نیست که مایکرویو شما خطرناک است بلکه به این معناست که برای مقابله با این مشکل باید اقدامات لازم را انجام داده و به مراکز معتبر تعمیر ماکروویو مراجعه کنید.

رفع خروج اشعه

تمام درزهای اطراف درب ماکروویو را بررسی کنید . خروج اشعه اغلب نتیجه ی قسمت های شکسته و یا فرسوده در درب مایکروویو می باشد. اگر در تست اشعه ماکروفر خروج اشعه ای را کشف کردید این علل شایع را جست و جو کنید.

_ ترک در لولاها

_ مناطق پوسیده یا ترک در درزها

_ تورفتگی و یا قرشدگی درب

_ قسمت های شکسته در درب و یا زمانی که لازم است درب را به صورت محکم ببندید تا بسته شود.

_ آسیب به شبکه ی فلزی درب ( به خصوص حفره های بزرگتر از۷/۴ در ۱۲ سانتی متر)

_ قفل درب شکسته به این صورت که زمانی که درب مایکروویو را باز می کنید دستگاه فورا خاموش نمی شود

مایکروویو را به یک شرکت تعمیرات لوازم خانگی ببرید

یک شرکت متخصص در تعمیرات لوازم خانگی دسترسی به تجهیزات دقیق تر تست اشعه ماکروفر دارد. تکنسین های یک شرکت تخصصی تعمیرات می توانند تایید کنند که آیا مایکروویو شما امن هست یا خیر و مشکلی را که نیاز به تعمیر مایکروویو دارد را شناسایی و رفع کنند. ممکن است بتوانید یک شرکت تعمیرات لوازم خانگی را متقاعد کنید که دستگاه تست اشعه ماکروفر خود را برای اینکه هرینه ی کمتری متحمل شوید به شما اجاره دهد اما این دستگاه ها نیاز به کالیبراسیون و آموزش دقیقی برای استفاده دارند بنابراین مراجعه به یک شرکت حرفه ای تعمیرات می تواند شما را به نتایج دقیق تری برساند.

شما می‌توانید با مراجعه به منوی اصلی (فهرست) و انتخاب اصناف ، تعمیرکاران و تولیدکنندگان لوازم خانگی مشهد بهترین نمایندگی رسمی ، تعمیرگاه و مجربترین تکنسین های مجاز و دارای پروانه کسب معتبر را جستجو و انتخاب نمائید .

  اینجا کلیک کنید !!  

 


 

          ترجمه شده توسط پشتیبانی      https://www.wikihow.com/Check-a-Microwave-for-Leaks